Where did I go wrong? I lost a friend.

God kväll! Sitter nedsjunken i soffan, tänker på morgondagen och reflekterar över dagen som gått. 
 
Om bara två och en halv månad så bär det av till Paris och vidare i Frankrike. Och om bara en månad är det premiär för Grease.
 
Just nu är jag inne i allt, med alla danser och jobb. Men inget blir riktigt gjort. Man är så stressad, slutar med att man inte gör någonting.
 
Jag älskar baletterna, men jag går inte ens på dem längre. Musikalerna går jag till, självklart, med dem har vi ju uppvisningar. Så borde det vara med jobbet med.
Det borde vara så att jag vet att jag kommer få lön och kunna göra saker, som sen gör mig motiverad att jobba, men det gör det inte. Likadant baletterna; jag vet att de lektionerna kommer att löna sig och hjälpa mig i alla andra danser i musikalerna, men det lockar inte. 
 
Jag vet att musikalerna lockar just för att vi har uppvisningar. Jag vet att jag älskade skolan, just för att man jobbade med mål, planer, scheman och utveckling med ett betygssystem. Kanske borde jag hitta ett jobb där jag får ha en "uppvisning".
 
Just nu jobbar jag som vikarie på förskolor. Det är ett jobb där jag nästan aldrig vet innan hur jag jobbar. Jag som är en väldigt strukturerad person behöver egentligen ha framförhållning. Man kommer till nya ställen och även om man är kvar på samma har jag ingen plan att jobba efter. Heller inga mål eller något att "visa upp" och få omdöme eller "betyg" för! Jag har fel jobb. Det går knappt alls, många gånger, längre. Jag måste skaffa mig ett nytt.
 
Just nu lägger jag istället fokus på musikalerna Först och främst där jag vet att vi visar upp. Jag vet också att jag måste jobba varje jobbtilfälle jag får vid sidan om, för att få in de pengarna till resan och framtiden jag behöver! Även fast jag hatar mitt jobb, så måste jag prioritera det nu.
 
Lite tankar bara, innan en god natts sömn. Imorn är det två läkarbesök, promenad och musikal som står på schemat! God natt på er!
 
 

Comment here: